Близо ½ от световното население използва имейл. Статистика на Hubspot сочи, че 4 милиарда имейл потребители са активни дневно, като се очаква до 2025 г. броят им да достигне 4,6 млрд. Средната възвръщаемост на инвестициите също е впечатляваща – $36 за всеки похарчен $1. Дори само тези причини са показателни за силата на имейл маркетинга и че той трябва да намери място във вашата маркетинг стратегия.
Имейл кампаниите за ранни записвания са отлична възможност за хотелиерите да осигурят успешен сезон за своя обект и да набавят финансиране за някои свои разходи по предстоящия сезон в аванс.
Мейл кампанията за ранни записвания трябва да бъде част от маркетинговата кампания с календар по активностите по месеци, където място намират и други инструменти като Google Ads и Facebook Ads, управление на социални мрежи, инфлуенсър кампании, SEO и други. В рамките на такава стратегия трябва да бъде заложена конкретна дата за старт на кампанията, брой стъпки в отстъпките за ранни записвания, ориентация само към лоялни клиенти или отворена кампания към всички и т.н.
С правилно структурирана имейл кампания не само, че може да изпреварите конкуренцията, но и да запълните стаите си месеци по-рано. За това на какви условия трябва да отговаря една имейл кампания, за да е успешна, разказваме днес.
Важно е списъкът ви да е съставен само от абонати, които са дали съгласието си да получават информация и оферти от вас. Закупуването на списъци с имейли от трети страни не е препоръчителна практика и е добре да избягвате този метод. Изграждане на собствен и качествен списък с абонати е продължителен процес, но може да бъде разглеждан като инвестиция, която се отплаща в дългосрочен план.
Първо, защото списъкът включва хора, които доброволно са показали интерес към вашия обект. Те са били ваши гости или са се записали през формата за имейл маркетинг на сайта ви. Вече ви познават и вероятността да направят резервация вследствие на имейл кампания е много по-голяма.
Второ, съгласно Общия регламент относно защитата на данните (GDPR) трябва да имате съгласие от потребителите, за да им изпращате имейли. Нашата препоръка е да питате винаги за разрешение и да и актуализирате този списък редовно. Колкото по-пълен и качествен е, толкова по-голям е потенциалът за успех. Това ви предпазва от правни проблеми и запазва добрата репутация на вашия бранд.
Помислете добре. Кое ще бъде първото, което потребителите ще видят? Разбира се, това ще е заглавието на имейла. Заедно с preview текстът, те създават първото впечатление. Имат изключително важна роля за решението дали потребителят ще отвори съобщението. Превю текстът са първите няколко думи, които се показват под заглавието на мобилна версия.
Заглавието трябва да бъде ясно, кратко и вдъхновяващо. То трябва да предаде същността на вашето предложение или да събуди любопитството на потребителя. Включването на специални символи или емотикони също е добра идея, тъй като и те привличат вниманието. Важно е обаче да бъдете умерени в използването им и да ги избирате със стила и темата на вашата кампания.
Ако сте успели да убедите получателите да отворят имейла, следващата важно е да задържите вниманието им. Това става с интересна оферта, стилен дизайн и убедителни послания. Всичко това ни отвежда към точна номер три.
Първата част от атрактивността на офертата е нейната цена. Внимателно преценете каква отстъпка за ранни записвания може да бъде дадена. Трябва да бъдат обмислени и сроковете на валидност. Добра идея може да бъде и даването на различни стъпаловидни отстъпки за различни периоди, като се започне с по-високи отстъпки, а с наближаването на сезона те стават по-ниски. Всяка цена трябва да е отделна, независима оферта, без да се дава информация за следващите периоди. Обсъдете ценообразуването на офертата по различните канали с професионален Revenue Manager за оптимални резултати.
Графичното оформление е това, което ще привлече привличането на вниманието на получателите и ще ги накара да прочетат текста. Информацията за офертата трябва да бъде представена ясно и точно, а отстъпката – отчетлива. По възможност персонализирайте имейла. Използването на първо име или фамилия прави имейла да изглежда по-личен.
Дизайнът на мейлингът трябва да бъде съобразен с вашата бранд идентичност. Вашият имейл трябва да се открои сред десетките, които потребителите получават в пощенската си кутия, и да съответства по визия и стил на тези в сайта и социалните ви мрежи. Добра практика е включване на снимки, които да покажат удобствата или в по-добрия случай преживяването, на което може да се насладят гостите. Имайте предвид, че снимките невинаги се визуализират при първоначалното отваряне на имейла. Затова основното, което искате да кажете, трябва да бъде поместено в текста.
Всяка имейл кампания трябва да включва и Call to action (призив на действие). Той трябва да бъде видим и лесен за разпознаване. Използвайте цветни бутони или линкове, които насочват абонатите към желаното от вас действие. Например, “Резервирайте сега” или “Вземете 20% отстъпка” са ясни и мотивиращи CTA.
Срокът на валидност на офертата играе ключова роля при създаването на усещане за спешност. Без ясно определен срок потенциалните клиенти могат дълго да отлагат решението си да резервират. На практика нямат конкретна причина да го направят сега, на момента. Затова едно от препоръките е определяне на ясен срок, до който е валидна офертата.
Обяснете какво точно ще спечелят клиентите, ако резервират сега. Това най – често включва отстъпка от цената на настаняване, но по изключение, ако не искате да давате голяма отстъпка, може да бъде комбинирано със специален бонус като безплатен шезлонг на плажа, а защо не и ранно настаняване и късно освобождаване (при възможност). Подчертайте ясно тези предимства. Кампанията за ранни записвания трябва да мотивира гостите защо да не изпускат възможността да резервират предварително.
Използвайте изрази като “Резервирайте сега, за да спестите”, “Не изпускайте тази невероятна възможност”, “Само сега”. Те помагат да подсилите усещането за неотложност и да подтикнете потенциалните клиенти към бързо действие.
Телефоните стават основно средство за достъп до електронната поща. В пъти по-голям е броят на потребителите, които отварят имейлите си през мобилни устройства (в сравнение с тези през desktop). Затова трябва да помислите как ще изглежда имейл кампанията на мобилно устройство.
Важно е да изберете подходящ шрифт. Размерът на буквите трябва да бъде достатъчно голям, за да се чете лесно на малкия екран. Най-добре е да избирате сансерифен шрифт. Такива са например Arial, Helvetica и Verdana. Препоръчителният размер за основния текст следва да е 14-16 пиксела.
Заглавието трябва да е кратко, за да се визуализира цялото. Когато заглавието е прекалено дълго, част от него може да бъде отрязана или скрита. Обърнете внимание и на дължината на самия имейл. Прекалено дългите имейли могат да доведат до загуба на интерес от страна на получателите. Добрият имейл е този, който е изчерпателен, за да заинтригува потребителя, и едновременно с това достатъчно кратък, за да не го отегчава.
Преди да изпратите кампанията до потребителите, най-добре я изпратете до себе си за тест. По възможност я прегледайте от различни устройства и различни операционни системи. Проверете как се визуализират текстът и изображенията. Уверите се, че линковете работят.
С офертата най-вероятно целите да увеличите дела и броя на директните си резервации. За да постигнете тази цел, трябва да се уверите, че вашият уебсайт предлага детайлна информация относно офертата за ранни записвания и че има резервационен модул.
Имейл кампанията, която изпращате, трябва да препраща към специално създадена лендинг страница, където потребителите да намерят подробна информация за офертата. На тази страница трябва да бъдат ясно посочени всички условия и детайли във връзка специалното ви предложение. Опишете периода на валидност, цената, условията за настаняване. Не забравяйте, че потребителите търсят яснота и сигурност, когато решават да направят резервация.
Имайте предвид, че лендинг страницата може да бъде видима и популяризирана в самия сайт, ако офертата е отворена за всички потребители. Ако оферта за ранни записвания е само за лоялни гости на хотела, може тя да бъде видима само за хората, отворили линка от имейла си. Възможен е и хибриден вариант с 2 лендинг страници с различна отстъпка в зависимост от това дали гостите са лоялни или не.
За да можете да предоставите опция за резервации директно през уебсайта си, трябва да имате и интегриран booking engine. Потребителите следва да могат да зададат дати на настаняване и напускане, брой гости, желан тип помещение за настаняване. В Booking Engine-a конкретната оферта трябва да е заложена като отделна тарифа, виждаща се с ясна отстъпка спрямо стандартната цена и условия за тарифата.
Накрая, след успешна резервация и онлайн плащане, резервиралите трябва да получат потвърждение за направената резервация. Имайте предвид, че може да бъде направена автоматизация, чрез която потребителят да получи предварително програмиран низ от имейли. Първият е потвърждението за резервация с детайли, следващ може да е предложение за UpSell и/или Upgrade. Един-два дни преди настаняването може да се изпрати имейл за напомняне, инструкция за откриване на хотела и интересни атракции в близост до хотела например.
Напомнящите мейли са ценен инструмент за стимулиране на потребителите, които са показали интерес към вашата оферта, но все още не са направили резервация. Тези имейли помагат тя да остане в центъра на тяхното внимание. Напомнете им за преимуществата на това да резервират сега и защо не трябва да пропускат офертата ви.
Може да изпратите повторен имейл на потребители, които са прочели имейла, но не са кликнали върху бутоните или поставените линкове. Вариант е да напомните и на потребители, отворили офертата, кликнали върху някой от поставените линкове, но ненаправили резервация.
Повторно имейли може да се изпратят и до тези от списъка, които не са отворили първото съобщение. Тук добра практика е да се промени заглавието. Една от причините, поради която може да не са го направили, е именно то. Затова може да тествате дали ще се увеличи броя потребители, отворили имейла, като го промените.
Купуването на имейл списъци с готови бази данни на пръв поглед изглежда съблазнително решение. Този подход може да ви се струва като бърз начин за нарастване на аудиторията и увеличаване на резервациите. В действителност обаче това не е така. Следва да се обърне внимание на някои потенциални проблеми.
От съществено значение е да се уверите, че предоставяте подходящ стимул, който ще мотивира потребителите да се абонират за вас. Може да предложите отстъпка при следваща резервация например.
Не забравяйте да разделите източниците на постъпване на имейлите във вашата база. Може да ориентирате различни имейли към различните групи. Например мейл с по-висока отстъпка с промокод за лоялни потребители. В него не е нужно да присъства много информация за обекта, тъй като те вече го познават. За потребители, регистрирани към бюлетин или през социални мрежи, може да има повече информация за хотела и стандартната тарифа за ранни записвания без промокод.
Имейл кампаниите за ранни записвания на хотела са мощен инструмент за осигуряване на заетост на хотела през предстоящия сезон. Спазването на тези 7 условия спомага успеха на кампаниите. Закупуването на готови списъци не е добра идея. По-добре инвестирайте време и усилия в изграждане на собствени списъци с контакти, които са заинтересовани от вашия хотел.
Ранните записвания са ценна възможност за ориентиране на хотелиера за търсенето за сезона при конкретни цени. Те гарантират заетост чрез директни резервации, имащи по-висок марж между приход и разход. Тези оферти позволяват по-висока сигурност за висока заетост за хотела. Имейл маркетингът е основен инструмент за това.
Създаването на собствени списъци ви позволява да насочвате комуникацията си към хора, които реално са заинтересовани от вашите услуги. Така резултатът от имейл маркетингът може да бъде не само успешно реализирани кампании, а изграждане на дългосрочни отношения с гостите.
С удоволствие ще отговорим на всички запитвания – без значение дали се отнасят до конкретен компонент от нашите пакети, или са свързани с предлаганите от нас условия и цени.
Работим за вас с желание и усмивка :)